Forum earthdawn Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Legendy ED - Serce Bohaterów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum earthdawn Strona Główna -> Przygody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raziel
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:47, 21 Cze 2006    Temat postu: Legendy ED - Serce Bohaterów

Legendy ED - Serce Bohaterów

Spójrz na nocne niebo mój drogi przyjacielu i podziwiaj zawieszone tam gwiazdozbiory. Łowca, Góra, Wielki Dąb, Powietrzny Tancerz, Motyl, Koń, Statek, Śpiący Wojownik i Skrzydlaty Wąż. Wszystkie tak znajome, a mimo to nadal zdumiewające. Każdy z tych klejnotów niebios wskazuje drogę do Serca Bohaterów.
Serce Bohaterów zawiera w sobie Dziewięć Prawdziwych Imion, a każde z nich stanowi prawdziwą istotę wszystkich ras Dawców Imion. Bez naszych Imion bylibyśmy jak zwierzęta, krótkotrwali jak bańka mydlana, niezdolni do pozostawienia jakiegokolwiek śladu w naszym świecie! Tylko kształtując własny wzorzec, własne przeznaczenie, jesteśmy w stanie wykuć przeznaczenie naszego ludu i naszego świata. Pośród wszystkich prawdziwych Imion naszego Wszechświata, Dziewięć Prawdziwych Imion Serca Bohaterów jest prawdziwym blaskiem, rozjaśniając mroczne ścieżki przeznaczenia, iskrzącym mieczem docierającym do serca tajemnic Wszechświata, cudownym balsamem leczącym największe krzywdy.

W czasach dawno zamierzchłych, stulecia przed grozą Pogromu, dziewięciu bohaterów powierzyło tajemnice swych Imion magicznemu skarbowi. Większemu i potężniejszemu niż kiedykolwiek przedtem lub potem widział świat. Tym magicznym skarbem było Serce Bohaterów, stworzone z najczystszego orichalku i nasycone istotą owych dziewięciu bohaterów, którzy je stworzyli. Każdy z nich przekazał sercu najczystsze i najprawdziwsze wartości każdej z ras. Mówi się, że cechy które przekazali ci bohaterowie w rzeczywistości ukształtowały naturę każdej z ras wszystkich Dawców Imion w czasach, które nastały później. Tych Dziewięć Prawdziwych Imion to pierwsze Imiona nas wszystkich i właśnie w tym leży ich olbrzymia moc.

Serce Bohaterów jest piękniejsze niż wszystko co do tej pory zostało stworzone. Uśmiech niewinnego dziecka, nuty najcudowniejszej pieśni miłosnej, czar wschodzącego słońca na najczystszym niebie – wszystko to blednie w obliczu piękna Serca. Samo Serce Bohaterów mieści się w zaciśniętej pięści trolla, a każdy z bohaterów umieścił na nim maleńką dziurkę od klucza. Każdy z dziewięciu kluczy do Serca kryje sekret jednego z Dziewięciu Prawdziwych Imion i może go ujawnić posiadaczowi owego klucza.

Kiedy ci potężni bohaterowie stworzyli Serce i jego klucze, każdy z nich przysiągł że schowa swój klucz w miejscu znanym tylko jemu i nikomu więcej. Każdy z nich zostawił nam także wskazówki dotyczące miejsca ukrycia kluczy – w starożytnych poematach i pieśniach. Tak abyśmy my, ich potomkowie, mogli pewnego dnia odnaleźć i użyć potęgi Dziewięciu Imion w godzinie naszej potrzeby. Nikt nie wie, gdzie teraz znajdują się klucze, ani samo Serce. Ale sam Wszechświat daje nam najcenniejszą ze wszystkich wskazówek – owe gwiazdy nad naszymi własnymi głowami. Dziewięćdziesiąt dziewięć dni po stworzeniu Serca Bohaterów, dziewięciu bohaterów znikło z Barsawii. Tej samej nocy mędrcy i czarodzieje po raz pierwszy ujrzeli dziewięć konstelacji, które są nam tak dobrze znane: Łowca, gwiazdy ludzi; Góra, gwiazdy krasnoludów; Wielki Dąb, gwiazdy elfów; Powietrzny Tancerz, gwiazdy trolli; Motyl, gwiazdy wietrzniaków; Koń, gwiazdy orków; Statek, gwiazdy t’skrangów; Śpiący Wojownik, gwiazdy obsydian oraz Skrzydlaty Wąż gwiazdy, które niektórzy nazywają gwiazdami smoków.

Komentarz dla Mistrzów Gry

Legenda o Sercu Bohaterów może stanowić podstawę dla prawdziwie epickiej kampanii. Specyfika takiej kampanii powinna być dostosowana do prowadzonej grupy adeptów, lecz ogólne założenia powinny wyglądać mniej więcej tak.

Serce Bohaterów jest legendarnym przedmiotem o niebywałej wręcz wartości, bez wątpienia przedmiotem doskonale ukrytym. Serce Bohaterów działa na odmiennych zasadach niż większość magicznych przedmiotów w świecie Earthdawna. Adepci zamiast poszukiwać wiedzy o kolejnych tajnikach, muszą odnaleźć dziewięć kluczy do Serca. Oczywiście szukają wiedzy o możliwych miejscach ukrycia kluczy, lecz zamiast poznawać kolejne, magiczne moce Serca - muszą po prostu szukać kolejnych kluczy do niego.

Klucze są ukryte na obszarach zamieszkiwanych przez jedną z ras, wymienioną w legendzie: ludzi, krasnoludów, elfów, orków, trolli, wietrzniaków, t'skrangów, obsydian i smoki. Każdy odnaleziony klucz otwiera jedną część Serca i daje wiedzę o Prawidzwym Imieniu bohatera danej rasy.

Jeśli otwarcia dokonuje bohater tej samej rasy, to może on przyjąć Imię bohatera, tkając wątek do klucza. Nie jest to rzecz prosta, przejęcie Imienia zmieni całkowicie wzorzec takiego bohatera, jego zdolności, a czasem i osobowość. Bohater może jednak wstrzymać się i nie przyjmować imienia tak długo, jak tylko zechce. Jeśli jednak już raz to uczyni, powrót z tej drogi będzie już bardzo trudny. Opracowanie ostatecznego efektu przemiany należy do Mistrza Gry, jednak powinien on skutkować wzorstem potęgi postaci, zmianą osobowości, często również zmianą Dyscypliny.

Jeśli grupa bohaterów decyduje się odnaleźć wszystkie dziewięć kluczy i połączyć je z Sercem Bohaterów, powinno to zaowocować stworzeniem bohaterów wielkiej potęgi i wielkich możliwości. Być może na miarę herosów zdolnych przegnać Theran z Barsawii, albo nawet wypędzić Horrory ze swego kraju. Charakter kampanii i przygód powinien być ściśle dopasowany do prowadzonej drużyny.

Konstelacje gwiazd, wymienione w legendzie, mogą stanowić szereg wskazówek dla poszukujących bohaterów. O miejscu ukrycia poszczególnych kluczy decyduje prowadzący, lecz powinien się trzymać następujących sugestii:

Skrzydlaty Wąż - to klucz należący do rasy smoków. Jest w posiadaniu smoków, lub w jakichś starożytnych leżach jednego z wielkich gadów.
Łowca - to klucz należący do ludzkiej rasy. Wskazówkę o miejscu ukrycia można zdobyć na Therze podczas letniej równonocy, albo na Pustkowiach nieopodal Jerris, czy wręcz na ziemiach starożytnego Landis.
Góra - to klucz należący do krasnoludów. Sugeruje, że miejscem jego spoczynku są głębie pod pasmem jakichś gór. Napewniej Throalskich lub Scytyjskich.
Wielki Dąb - to klucz bohatera rasy elfów. Podpowiada, że miejscem jego ukrycia może być jedno z najstarszych drzew w Krwawj Puszczy.
Powietrzny Tancerz - to klucz trollowego bohatera. Miejscem jego ukrycia mogą być niedostępne partie Lśniących Szczytów.
Motyl - to klucz wietrzniaków. Być może jest on ukryty w dżungli Liaj, w miejscu gdzie żyją największe motyle Barsawii.
Koń - jest symbolem klucza rasy orków. Klucz może być ukryty na równinach między Tylonami, a górami Throalskimi, na ziemiach należących do orkowych plemion.
Statek - to klucz t'skrangów. Miejscem jego ukrycia morze być dno Wężowej Rzeki lub Morza Aras.
Śpiący Wojownik - to symbol klucza obsydian. Sam przedmiot może być w posiadaniu starożytnego obsydianina, który od stuleci pozostaje połączony ze swym Żywogłazem.
Na podstawie „Legends of Earthdawn Vol. 1 – The Heart of Heroes”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum earthdawn Strona Główna -> Przygody Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1