Forum earthdawn Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Feniks

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum earthdawn Strona Główna -> Bestiariusz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raziel
Administrator
Administrator



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:45, 21 Cze 2006    Temat postu: Feniks

Czym są feniksy to każdy miłośnik fantasy z pewnością wie. W systemie Earthdawn nie poświęcono jednak zbyt wiele miejsca na opis tych ognistych ptaków. W ED nie znajdziemy wzmianki o powietrznych księciach, ale oczywiście rola RPG polega na wymyślaniu nowych rzeczy, co teraz czynie. Przedżmy do konkretów.
***********************
Fniksy niewiele się ujawniały w czasie pogromu, niewiele uczonych wogóle wie o ich istnieniu.Przed najazdem horrorów feniksy zamieszkiwały przestrzeń astralną . Przez wieki latały w nieskończonych odmętach planu astralnego.Kiedy nadeszły horrory, większość feniksów zginęła albo została splugawiona przez monstra. Nielicznym jednak, tym najpotężniejszym udało się uciec. Rozproszyły się po całej Barsawii, od Lopos ku Vivane i jeszcze dalej. Feniksy nie będac istotami stadnymi, zrodzonymi z niematerialnej esencji astralnej nie czują potrzeby komunikowania się z innymi istotami, nawet ze swego rodzaju. Czasami słyszy się że pod postacią istot zamieszkujących Barsawię odwiedzają legowiska smoków wymieniając z wielkimio gadami doświadczenia. Splugawienie energii astralnej uniemożliwiło feniksom rozmnażanie się. Żyjące obecnie w Barsawii ostatni przedstawiciele ognistego rodu są unikalnymi osobnikami i mogą zaginąć bezpowrotnie. Dlatego też powinno się raczej je chronić przed zakusami chciwych łowców przygód niż organizować łupieżce wyprawy na ich legowiska.
Feniksy mają długość ok. 12 metrów bywają jednak oczywiście osobniki większe jak i mniejsze. Całe ciało fenikso przez cały czas spowite jest językami czeronego ognia. Nie da się go ugasić jedynie śmierć stworzenia sprawia że płomień się zdusza się i gaśnie. Jako pancerz służą ognistemu ptakowi długie na 30 cm. twardsz niż metal pióra zawirające esencje ognia. Skrzydła ptaka mają rozpiętość pięciu metrów, podczas lotu feniks używa ich dużej powierzchni raczej do szybowania niż regularnego lotu.Krótka szyja feniksa zakończona jest okrągłą głową z haczykowatym złotym dziobem . Kilkunasto calowe pazury rozrywają metal niczym rozgrzany nóż masło, przebijając się z łatwością przez najpotężniejsze pancerze. Widok lecącego feniksa roztacza sobą naprawde wspaniały widok którego żaden dawca imion nie jest w stanie zapomnić.
Barwa feniksa określa jego potęge i wiek(z zasadą im starszy tym silniejszy) .Gdy w planie astralnym zmaterializuje się feniks ma on barwe jasno żółtą niczym kurczak. Po kilku wiekach gdy dorośnie przybiera ognistoczerony kolor przyjmując tym samym postać dorosłą.Gdy feniksowi choć raz uda się powstać z martwych , zaczyna prawdziwie rozumieć świat i rządzącą nim harmonię przybiera kolor fioletowy. Legendyopowiadaa o pradawnych feniksach które odważyły się pozostać w przestrzeni astralnej i tam bronią się przed wpływem horrorów.Uczeni twierdzą żę to niemożliwe przeciwstawić sie przeklętym mocom horroró w ich domenie jednak feniksy żyjące w Barsawii opowiadją o swoich pradziadach którzy przybrali postac przezroczystego kryształu z płonącym ogniu we wnętrzu i o ich wielkiej potędze. Wszystko to jednak tylko legendy.
Czs na statystyki: W tym miejscu podam stystyki dorosłego feniksa o typowej budowie i średnim wieku. W razie potrzeby można zmodyfikować statystyki.
Feniks
Charakterystyka:

Zr: 13 Sf: 25 Żyw: 28
PER: 30 SW: 24 CHA: 18

Inicjatywa:17
Liczba ataków:2
Atak:15
Obrażenia:
pazury 25;dziób 20
Liczba czarów:2
Rzucanie czarów:28
Efekt:patrz niżej
Próg życia:150
Próg ran:20
Obrona fizyczna:19
Obrona magiczna:23
Obrona społeczna:23
Pancerz fizyczny:15
Pancerz duchowy:10
Zachowanie równowagi:24
Testy zdrowienia:15
Szybkość w walce*:200
Pełna szybkość*:400
Czary:
1.Zmartchwychstanie- feniks po śmierci jest w stanie powstać z martwych. Musi w tym celu wykonać udane rzucanie czarów o stopniu trudności równym swojej obronie magicznej. Ma 3 próby jeżeli mu się nie uda na zawsze pogrąży się w odmętach zaświatów.Po powstaniu z popiołów feniks ma przez jeden dzień obniżone statystyki.Jest to spowodowane faktem że wykorzystuje znaczną ilość energii magicznej która musi być w jakiś sposób zregenerowana.
2.Ognisty oddech- jest to umiejętność adekwatna do smoczego oddechu. (podręcznik podstawowy str.304



Feniks
Czym są feniksy to każdy miłośnik fantasy z pewnością wie. W systemie Earthdawn nie poświęcono jednak zbyt wiele miejsca na opis tych ognistych ptaków. W ED nie znajdziemy wzmianki o powietrznych księciach, ale oczywiście rola RPG polega na wymyślaniu nowych rzeczy, co teraz czynie. Przedżmy do konkretów.
***********************
Fniksy niewiele się ujawniały w czasie pogromu, niewiele uczonych wogóle wie o ich istnieniu.Przed najazdem horrorów feniksy zamieszkiwały przestrzeń astralną . Przez wieki latały w nieskończonych odmętach planu astralnego.Kiedy nadeszły horrory, większość feniksów zginęła albo została splugawiona przez monstra. Nielicznym jednak, tym najpotężniejszym udało się uciec. Rozproszyły się po całej Barsawii, od Lopos ku Vivane i jeszcze dalej. Feniksy nie będac istotami stadnymi, zrodzonymi z niematerialnej esencji astralnej nie czują potrzeby komunikowania się z innymi istotami, nawet ze swego rodzaju. Czasami słyszy się że pod postacią istot zamieszkujących Barsawię odwiedzają legowiska smoków wymieniając z wielkimio gadami doświadczenia. Splugawienie energii astralnej uniemożliwiło feniksom rozmnażanie się. Żyjące obecnie w Barsawii ostatni przedstawiciele ognistego rodu są unikalnymi osobnikami i mogą zaginąć bezpowrotnie. Dlatego też powinno się raczej je chronić przed zakusami chciwych łowców przygód niż organizować łupieżce wyprawy na ich legowiska.
Feniksy mają długość ok. 12 metrów bywają jednak oczywiście osobniki większe jak i mniejsze. Całe ciało fenikso przez cały czas spowite jest językami czeronego ognia. Nie da się go ugasić jedynie śmierć stworzenia sprawia że płomień się zdusza się i gaśnie. Jako pancerz służą ognistemu ptakowi długie na 30 cm. twardsz niż metal pióra zawirające esencje ognia. Skrzydła ptaka mają rozpiętość pięciu metrów, podczas lotu feniks używa ich dużej powierzchni raczej do szybowania niż regularnego lotu.Krótka szyja feniksa zakończona jest okrągłą głową z haczykowatym złotym dziobem . Kilkunasto calowe pazury rozrywają metal niczym rozgrzany nóż masło, przebijając się z łatwością przez najpotężniejsze pancerze. Widok lecącego feniksa roztacza sobą naprawde wspaniały widok którego żaden dawca imion nie jest w stanie zapomnić.
Barwa feniksa określa jego potęge i wiek(z zasadą im starszy tym silniejszy) .Gdy w planie astralnym zmaterializuje się feniks ma on barwe jasno żółtą niczym kurczak. Po kilku wiekach gdy dorośnie przybiera ognistoczerony kolor przyjmując tym samym postać dorosłą.Gdy feniksowi choć raz uda się powstać z martwych , zaczyna prawdziwie rozumieć świat i rządzącą nim harmonię przybiera kolor fioletowy. Legendyopowiadaa o pradawnych feniksach które odważyły się pozostać w przestrzeni astralnej i tam bronią się przed wpływem horrorów.Uczeni twierdzą żę to niemożliwe przeciwstawić sie przeklętym mocom horroró w ich domenie jednak feniksy żyjące w Barsawii opowiadją o swoich pradziadach którzy przybrali postac przezroczystego kryształu z płonącym ogniu we wnętrzu i o ich wielkiej potędze. Wszystko to jednak tylko legendy.
Czs na statystyki: W tym miejscu podam stystyki dorosłego feniksa o typowej budowie i średnim wieku. W razie potrzeby można zmodyfikować statystyki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tededupdickten7
I Krąg
I Krąg



Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:02, 24 Sty 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum earthdawn Strona Główna -> Bestiariusz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1